כיתה המגיעה מוכנה לפעילות בקמפוס טבע נהנית יותר ולומדת יותר מהפעילויות באוניברסיטה. לכן, אנחנו ממליצים מאוד על הדברים הבאים:
 
צרו עבור התלמידים בסיס ידע והקשר לפעילות:
שילוב של הפעילות בקמפוס טבע כהרחבה וכהעשרה לחומר הלימוד יאפשר לתלמידים ליצור מפת הקשרים רחבה ומשמעותית יותר.
חשוב גם לברר מהו הידע והתפיסות הקיימות כבר אצל התלמידים ולדאוג ליצירת בסיס משותף הברור לכולם. התלמידים יוכלו אז להטמיע טוב יותר את הנלמד ביום המדע או הסיור.
הכנה מוקדמת שלכם ושל התלמידים לפני הפעילות תאפשר לכולכם להיות שותפים פעילים במהלך היום. כך גם תוכלו להמשיך את הדיון והלימוד של הנושא בבית הספר לאחר היום בקמפוס טבע.
באתר זה תוכלו למצוא מגוון פעילויות העשרה והרחבה, בהן תוכלו להשתמש להכנת הכיתה לביקור או לסיכום הביקור והמשך הלמידה בנושא.
ילדים בפעילות
דונו במטרות הביקור בקמפוס טבע וביעדיו הלימודיים:
חשוב שהתלמידים יבינו את היעדים הלימודיים של הפעילות החוץ בית ספרית ואת התפוקות הצפויות ממנה. הגדרת היעדים מבהירה לתלמידים מהו ההקשר הלימודי של הפעילות, מאפשרת לכם להיות ממוקדים בתכנים ולשתף פעולה במהלך היום. היעדים הלימודיים יכולים להיות קשורים לנושא מסוים, למיומנויות וגם לשינוי עמדות.
חשוב להבהיר לתלמידים, כי הם יוצאים ליום לימודים וחשיבה במסגרת האוניברסיטה.
ארגנו את התלמידים:
יש לדאוג שהתלמידים יביאו עימם כלי כתיבה ומחברת לסיכום, כובע ושתיה וכן מזון למשך כל שעות הפעילות, מאחר ולא תתאפשר רכישת מזון בזמן הפעילות. 
לכל קבוצה חייב להיות מלווה, אשר יהיה שותף פעיל וישא באחריות לבעיות משמעת במידה ויתעוררו. 
התלמידים
אנא חיזרו עם התלמידים על הוראות ההתנהגות באוניברסיטה:
הקמפוס הוא מקום עבודתם ומקום לימודיהם של אנשים רבים – יש לשמור על השקט. 
בגן הזואולוגי מסתובבים בעלי חיים חופשיים – יש לכבדם. אסור בשום פנים ואופן לרדוף אחריהם, להציק להם או להאכיל אותם. 
אין לרדת מהשבילים. 
יש לשמור על הניקיון. 
האכילה מותרת רק באזורים המיועדים לכך – סככות ההתכנסות וחדרי הכיתות. 
סיכום ו/או המשך הלימוד בבית הספר:
מומלץ מאוד לעבד את הידע ואת החוויות שנרכשו במהלך הפעילות באוניברסיטה, להשוות בין הידע הקודם והחדש, להמשיך ולפתח מושגים ורעיונות חדשים. חשוב שהתלמידים ידונו בתכניות שלמדו בקמפוס טבע ויקשרו אותה בסיועכם לידע קודם ולחומר הלימודים. המשיכו את התהליך הלימודי.